Documente necesare pentru un credit Prima Casa

Clientii care doresc sa acceseze un credit prin programul guvernamental Prima Casa au nevoie de aproximativ aceleasi documente care sunt solicitate si pentru un credit ipotecar clasic de achizitie locuinta.

Cele mai importante documente care trebuie prezentate bancii atunci cand solicitati un credit prin programul Prima Casa sunt legate de veniturile obtinute de solicitant si de codebitorul acestuia.

In cazul salariatilor, care reprezinta majoritatea solicitantilor de credite, aceste documente sunt:

- Adeverinta de venit, in format standard a bancii, in care este inscris venitulul net lunar

- Unele banci pot solicita si copie dupa contractul de munca sau fluturasii de salariu

- Act de identitate, in original pentru solicitant si sot sau sotie (daca este cazul)

- Copia certificatului de casatorie (doar daca este cazul)

Vezi si care este dobanda oferita de banci pentru credite Prima Casa.

Pe langa salarii, bancile pot sa accepte o gama larga de alte venituri: dividende, pensii, activitati independente, drepturi de autor, diurne, rente viagere etc. In functie de fiecare tip, solicitantul si codebitorul (daca este cazul) trebuie sa prezinte bancii documente specifice care fac dovada obtinerii acestor venituri.

Documente cu privire la imobilul achizitionat

- Declaratie pe propria raspundere a beneficiarului si codebitorului, in forma autentificata, cu privire la indeplinirea criteriilor de eligibilitate cu privire la imobile si credite aflate in derulare. Vezi si Conditii pentru obtinerea unui credit Prima Casa.

- Precontract de vanzare-cumparare incheiat intre Vanzator si Cumparator in forma autentica, sau precontract de constructie incheiat cu o firma specializata

- Actele de proprietate ale imobilului achizitionat prin credit Prima Casa sau ale terenului pe care urmeaza sa se contruiasca locuinta.

- Extras de Carte Funciara de Informare

- Raportul de evaluare a imobilului care urmeaza a fi finantat prin credit

- Certificatul de eficienta energetica privind incadrarea in una din clasele A,B sau C

Bancile pot solicita documente suplimentare fata de cele prezentate, in functie de situatia locuintei achizitionate sau a terenului unde urmeaza sa construiti locuinta.

In plus, trebuie sa demonstrati bancii ca dispuneti si de suma necesara reprezentand avansul minim, prin intermediul unui antecontract de vanzare - cumparare, chitanta autentificata la notar sau alte modalitati.

Programul Prima Casa