• Home
  • Credite
  • Rata dobanzii la credite, cel mai important criteriu cand comparam ofertele de finantare
Rata dobanzii la credite, cel mai important criteriu cand comparam ofertele de finantare
4 Februarie 2013
Romanii care aleg sa se imprumute, se uita in primul rand la dobanda oferita de banci la credite, si la rata lunara de plata.

Conform unui studiu realizat de brokerul de credite KIWI Finance cu privire la criteriile de alegere ale unui credit si perceptia clientilor despre piata creditelor, 87% dintre respondenti au ales dobanda ca fiind cel mai important criteriu in alegerea ofertei de finantare, 83% dintre intervievati pun pe locul doi importanta valorii ratei lunare, in timp ce 79% considera importanta suma pe care o ramburseaza la finalul perioadei de creditare.

Tot in urma studiului a rezultat ca este foarte important pentru clienti ca bancile sa isi respecte termenele de raspuns promise (79%) si sa comunice transparent pe parcursul analizei dosarului de credit (69%) decat reputatia bancii ( 55%) sau rapiditatea cu care acorda credite (63%).

Majoritatea romanilor considera ca in continuare costul unui credit este ridicat, doar 28% dintre respondenti considera actualele costuri rezonabile sau scazute.

In ultimul an, dobanda la credite a scazut cu peste 1 procent pentru creditele in euro, mai ales datorita scaderii indicilor Euribor, si mai putin datorita reducerii marjei de dobanda de catre bancheri. Astfel, pentru credite Prima Casa in euro, dobanda a coborat pana la 4.1%, iar dobanda anuala efectiva sau DAE la 4.5%, de la valori de peste 5 procente in urma cu un an. Aceeasi scadere a fost resimtita si pentru creditele ipotecare in euro.

Intrebati la cine apeleaza atunci cand hotarasc sa acceseze un credit, participantii la sondaj au raspuns ca intra in sucursalele bancilor (55%), aplica online (50%), apeleaza la brokerii de credite (40%) si urmeaza recomandarile rudelor sau prietenilor (6%).

"Este al 4-lea an consecutiv in care facem acest studiu si remarcam faptul ca brokerajul de credite a devenit o opţiune reala in randul clienţilor si castiga credibilitate de la un an la altul. Accesarea serviciilor de consultanta, informare si asistenta pentru solutii de creditare arata o maturizare a pietei, mai multa grija si atentie din partea clientilor in optiunile de finantare si validarea unei industrii cu un potential inca foarte mare in Romania", a completat Anca Bidian.

Studiul "Cum isi aleg romanii creditul" a fost realizat de KIWI Finance in perioada iulie - decembrie 2012 in mediul online, 6 intrebari cu raspunsuri multiple, pe un esantion de 1350 de persoane, din mediul urban, cu venituri cuprinse intre 1.500 si 4.500 de lei.


Ai nevoie de bani?

Compara peste 600 de credite imobiliare, ipotecare, nevoi personale

Valoare imprumut
Perioada creditului
Destinatia creditului

Alte stiri din categoria Credite